Sunday, June 19, 2011

Instagram.



Meet Instagram.

It’s a fast, beautiful and fun way to share your life with friends through a series of pictures.

Snap a photo with your iPhone, choose a filter to transform the look and feel, send to Facebook, Twitter or Flickr – it’s all as easy as pie. It’s photo sharing, reinvented.



Antara IPhone application yang aku guna juga, seronok bermain dengan Instagram ni. Ada macam2 filter yang boleh guna terus, tapi paling aku suka filter lord kelvin la. Kat atas tu dia tulis it a fun way to share your life dengan share photo ni kat facebook ke tweeter ke.

Tapi bagi aku lebih kepada kepuasan mengedit gambar itu sendiri, senang sebab dia dah kira preset sahaja, tak perlu untuk adjust apa2 dah, dengan satu sentuhan terus jek jadi. Jadi dengan hanya satu sentuhan dah jadi dengan apa yang kita inginkan.

Lagi satu, sekarang ni kalau yang terbaru ada fungsi tilt-shift pulak sebelum di edit kepada preset2 tertentu. Dah makin seronok pulak main tilt-shift kat Instagram ni. satu jek aku x dapat la pulak nak screen capture instagram kat IPhone ni. Nanti la bila dah dapat baru letak.. Cam hampeh lak.


Preset Lord Kelvin, Gambar Kedai Kasut kat LCCT.

Selepas guna Tilt-Shift.

Selepas guna Tilt-Shift.

Gabung pulak dengan LemeLeme.

Kadang2 aku layan juga application lain macam MoreLomo, OldPhoto Pro dengan LemeLeme. Biasanya buat atau guna 2 application juga la, dan kalau rajin lagi sampai 3-4 application guna. Tapi yang biasanya aku guna gabungan antara
Instagram dengan OldPhoto Pro.

Lepas ni nak bagi review la sikit pasal LemeLeme, MoreLomo, Old Photo Pro dengan beberapa lagi application yang digunakan.

Photo editing applications kat dalam Iphone crocgelier.

MoroLomo application screen shoot.



No comments: