Thursday, November 27, 2008

New begining,

Akhirnya setelah lama menyepikan diri dan membuang beberapa entry yang rasanya tak perlu di ingatkan kembali, kembali jua menulis blog ni...

Untuk entry pertama nih cuma letakkan email yang telah diterima dari editor majalah What Digital Camera UK, alhamdulillah dapat kebenaran. Walaupun email nih dah lama dapat dalam bulan 8 hari tu lagi, masa masih di Turkmenistan dan ia sedikit sebanyak menjadi antara pendorong/pemangkin untuk mewujudkan/menghidupkan kembali apa yang telah diusahakan selama ini. Semua material telah pun siap sedia untuk diletakkan di dalam ini cuma atas sebab-sebab tertentu maka semuanya di tangguhkan dahulu.

Alhamdulillah ketika ini, dengan masa yang ada ini rasanya boleh la meneruskan hajat dan tujuan blog ini di hasilkan seperti ada dalam entry terdahulu tetapi telah dibuang.

Semoga dengan terhasilnya tulisan2 ini akan memberikan sedikit ilmu untuk para pembaca sekelian, segala tulisan ini sekadar untuk berkongsi diantara rakan2 yang mana sama2 berminat dalam bidang yang sama dan juga mungkin komen-komen dari pembaca sekalian sekiranya ada tulisan ini yang tidak betul atau tidak tepat.


Lampiran email dari Nigel Atherton
-------------------------------------------------------------------------------------
Yusnoor Arbaingin kepada nigel_atherton
Tunjuk butiran Ogos 25

Balas

Hello there and good morning.

I've been reading this WDC magazine for over the year and I found that a lots of the articles so useful for the guy like me, who just started to use the DSLR as a hobby and may be going to be one of the source for the side income. Thanks a lot for the such good magazine even I always get the copy late a month then the actual one in the UK, I stayed in Malaysia.

Here I just wanna request from you, may I use your articles or any tips from your magazine to be translate into malay language and put it in my blog, I'm not trying to publish for get any payment, just wanna share with my friends to try some tips from you.

Thanks and regards
Yusnoor
-------------------------------------------------------------------------------------

Nigel Atherton kepada saya
Tunjuk butiran Ogos 26

Balas

Hi Yusnoor,

Thanks for your email. I’m glad you like the magazine. I think it would be fine to translate a few pages or tips from the magazine for your blog, as long as it is not the entire magazine! However, it is on the condition that you give a credit that the material came from What Digital Camera, and provide a link to our website (www.whatdigitalcamera.com). Perhaps you could send me a link to your blog when you’ve done it.

Regards,

Nigel

Nigel Atherton,
Editor

What Digital
Camera
IPC Media,
Blue Fin Building,
110 Southwark St,
London SE1 0SU

Tel: 020 3148 4790

www.whatdigitalcamera.com
www.ipcmedia.com

No comments: